Druhy motoriek

Tak ako existuje veľké množstvo miešačiek, tak existuje aj veľké množstvo druhov motoriek. Našťastie na všetkých sa dá dôjsť až na kraj sveta. Len niekedy je to väčší, inokedy zasa menší problem zvlášť vtedy, keď sa vám poškodia sieťové prvky výfuku. Prečítajte si pár drobných poznámok k jednotlivým kategóriám než sa pre niektorú z nich rozhodnete.

1) SUPERBIKE

Škrtenie pozície, uhrkaný plyn, telo položené na rukách a na chrbte maximálne batôžtek a kreditka vo vrecku. Domyslite si sami, ako ďaleko takto zájdete. Superbike sa hodí na ďaleké cesty asi ako miešačka do kuchyne.

2) Naháč

Na naháčoch fúka. Nemáte žiadnu ochranu a od 150 km / h je to vlastne nepríjemné. Naháče sú lepšie na cestovanie skôr po vedľajších cestách.

3) Cestovný triskáč

Motorky ako napríklad ZZR1400 alebo Hayabusa nie sú na diaľkové cestovanie zlé. Ste tam vlastne hneď. Ale tie náklady (gumy, benzín), to sa nedopočítate.

4) Naháč s polokapotou

Vymysleli ho dobre. Je to cesta k univerzálnosti a ku svižnosti. Ale stále sedíte dosť ohnute a málokedy sa nájde miesto na batožinu.

5) CRUISERY

Určite budete pútať viac pozornosti. Ale tej váhy, čo za sebou ťaháte, je niekedy až priveľa. A zďaleka nie každému povrchu bude stíhať podvozok. Hrozí, že sa dotrhajú sieťové prvky podvozku a to naozaj nechcete.

6) Malokalibrovka

Pre srandu a pre pocit prekonania samého seba určite dobra motorka. Ale po druhý alebo tretíkrát sa už s ňou na dlhú trať radšej nevydáte.

7) CESTOVNÉ ENDURO

Najpohodlnejšie. Sedíte rovno, vzpriamene na základe čoho vás nebolí chrbát. Máte obrovskú ochranu pred vetrom. Chránené sú aj kolená. Moderné podvozky majú skvelú spätnú väzbu na ceste a zákruty si doslova užijete. Čo je však niekedy problém, to je vyššia váha a tiež problémy s došliapnutím na zem u jazdcov menšej postavy (hlavne s plne naloženou motorkou a na tandeme s priateľkou).